14/8

SKOLAN BORJA idag. gick dit klockan halv 8, borjar klockan 07.50. Det tar ungefer 10 minuter att ga dit, inte serskillt langt. Ner jag kom dit gick jag till mitt klassrum der jag skulle va, da sa en larare till mig att jag skulle ga dit dar man ater, sa da gjorde jag ju det. Jag satte mig vid ett bord, kollade runt och tyckte att alla sag jatte sma ut. Efter en stund sa forstod jag att jag hade kommit helt fel, eftersom de hela tiden pratade om att: -Om fyra ar kommer ni att graduate, blabla... sa fragade jag en larare vart senior's skulle va och da fick jag svaret att vi inte borjade forren klockan 11.50?!
Jag fick promenera hem igen, och da sa Paula att vi kunde aka och fika. Vi akte till hennes favorit kaffestalle, jag fick en chai-latte, jag foredrar dock espresso house hemma. Efter akte vi till K-mart, en groceristore och kopte lite grejer till Inte's skoluniform.
Klockan 11.50 var jag tillbaka i skolan, nu kande jag mig mer bekvam med folk i min egen alder. Skolan e stor, men med elever i den e den ENNU storre. Skolan gar till sa att alla har sina klasser och sen far alla rast samtidgt, och kan ni tenka er 1200 elever som alla pa 5 minuter ska springa till sina klassrum och helst komma i tid. Jag kande mig rett vilsen men det gick okej. Forsta lektionen var matte, da gjorde vi lite pappers-lekar, klarade mig ganska bra. Lararen snackade dock veldigt snabbt sa det blev lite svart att forsta ibland.
Andra lektionen var English, lararen var jette rolig och verkar as bra. Klassen var ocksa skoj, skamtade mycket! Kommer nog bli kul, forutom att vi fick laxa redan idag?! Svara pa 6 fragor om typ; varfor finns litteratur, varfor skapar manniskan olika saker..
Tredje lektionen, och sista for dagen, var franska. Kanske kommer byta ut den klassen, det e mest mindre elever som tar den klassen for den e ny for denna terminen och seniorerna de tar mer "seriosa" klassen och inte sprak. Men vi far se!

Det var vel inprincip hela min skoldag, det var jette kul! Imorgon blir det en hel dag med skollunchen och grejer. Snart ska vi eta, det blir frozen nuddels and bison.
Nagon som kan svara pa om vi ater Bison i Sverige?? Tycker det later lite halv eckligt, men jag vet inte, det kanske heter nagot bettre i Sverige?

Ha det bra, for det har jag!
Kram
Emma

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej,

skolan låter bra :)

Men vem är Inte? eller är det en person? :P Jag fattar inte riktigt det x)

Hade det bra!! :) <3

2008-08-15 @ 10:55:46
Postat av: Felicia

oops, menar Ha det bra! :) <3

2008-08-15 @ 10:57:00
Postat av: Malin

Tur att de gick bra och att du tyckte de va kul =D Hoppas du får de bra idag med!



Puss och kram

2008-08-15 @ 15:28:49
Postat av: Malin

Tur att de gick bra och att du tyckte de va kul =D Hoppas du får de bra idag med!



Puss och kram

2008-08-15 @ 15:28:56
Postat av: Lotta

Heej Emma! Låter som du ändå har det helt okej, hur känns det i skolan med folket, asså lätt att hitta vänner? :)

Miss you !

2008-08-16 @ 13:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0