17/8 kväll

Alla var mätta efter lunchen så vi bestämmde oss för att inte äta middag, vi åkte istället till en glass bar. De hade nog den godaste glassen jag någonsin ätit. Det fanns grymt många olika kombinationer och sorter att välja mellan så jag tog en av deras specialare. Till att börja med så är deras normal-storlek som en extra stor i Sverige, det visste ju inte jag så jag tog en regeluar som det heter.
Min glass bestod av hasselnöt glass. Dom fyllde bägaren med glass, sen smetade dom ut den på en bänkskiva. På den utkladdade glassen la dom krossade hasselnötter (tror jag det var), valnötter och kolasås, sen krossade dom nötterna och rörde ihop det hela till en mummsig geggamojja. Det smakade sjukt gott, men jag mådde illa efter halva glassen.
Efter att alla ätit upp gick jag och Tom och tog varsin kaffe, darkrosted with a little skim milk. Här är kaffet väldigt sött så jag tänkte att darked rosted måste vara godare, och det var det! Bästa kaffet hittills!
Vi gick omkring på en mysig liten gata och kollade i lite affärer. Det va jätte mysigt, for det va fortfarande ganska varmt och så va det lite solnedgång samtidigt.
Gillar bättre att åka med Tom när han kör än Paula, hon kör jätte sakta... Tom kör mer... normalt. Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0