18/8

Idag har det inte hänt så mycket. Började skolan klockan 9.30 vilket jag kommer göra alla måndagar, skönt!!
I skolan var det många som ville fråga mig olika frågor, bland annat om alkohol och droger i Sverige, är lite orolig efter allt dom försöker lura i mig.. Fick också en fråga om man hade kusiner i Sverige? Då va det nån som svarade;
    -Hallå, dom är lika dana människor som oss bara att dom pratar ett annat språk!
Hahaha!
Träffade även en tjej idag som ska gifta sig till sommaren, hon är 18 år gammal, fick se en bild på hennes bröllopsklänning... En annan tjej i min Us History klass är gravid..
Folket är ganska skummt, och alla ser verkligen ut som typiska amerikanare. Hitentills har jag inte stött på några jätte snygga killar. Jag känner mig ganska så "stor"/"vuxen" för alla är ganska omogna. Svenska killar är mycket snyggare, och då ska vi inte snacka om deras kläder!

Måste även berätta om min franska. Vi skulle välja varsitt franskt namn som vår fransklärare ska kalla oss för och som vi även själva ska kalla oss för. Tycker det är mega löjligt, men alla verkar tycka att det är normalt. Jag berättade det för Stacie är vi va och shoppade, då sa hon att dom också hade fått göra det nAr hon läste spanska. Vi fick iallafall välja från en lista, och där fanns en av mina kära vänners namn, Nicole. Enkelt att komma ihåg,å du får känna dig lite hedrad! ; )

Ikväll åt vi nån konservburksoppa (va godare än det kanske lät), och cesarsallad i pita bröd? Det sista va inte jätte smarrigt, men smakade helt okej. Har precis suttit och proppat i min vindruvor, muumma! Saknar dock den svenska maten, grovt bröd, fullkornspasta.. med mera.. Och det har gått mindre än 2 veckor, crazy!

Snart dags att sova, är jätte trött. Tror faktiskt jag har lite jetlag fortfarande... Paula sa att det brukade ta tre - fyra veckor för de flesta av deras tidigare utbytesstudenter och det stämmer nog eftersom klockan knappt är halv 9.

God Natt... iallafall!

Kommentarer
Postat av: Malin

Funkar din dator nu? Puss

2008-08-19 @ 15:49:14
Postat av: Anonym

Nej det gor den inte men jag hade trakigt sa jag satt och klippte in rett bokstaver, duktigt va? ;)

2008-08-19 @ 22:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0