24/8

Imorse bar det av till kyrkan. Kyrkan va faktiskt inte så pjåkig idag. (konstigt nog..) De pratade bland annat om familjer, hur man kan va en lycklig familj. Hur mycket man borde säga till sin familj hur mycket man älskar dom varje dag, hur mycket de verkligen betyder för en!
Sen kom ju pratet om att man som familj borde tjäna Gud, hur man ska vara den riktiga människan och familjen och tjäna Gud på rätt sätt. Well, kanske inte riktgt i min tro... I kyrkan visade de även ett film klipp från den tecknade filmen "Meet the Robinsons" vilket är en tecknad film om en riktigt knäpp familj. Men med att visa ett klipp från den filmen menade de att detta är kärlek, alla visar jätte mycket kärlek till varandra.
De hade även en liten dockteater där de spelade om en flicka som inte ville städa sitt rum, men då fick hon utegångsförbud. De anser typ att barn är sina föräldrars tjänare... något sådant dära.
Blev iallafall många tårar fällda, ganska sorligt vissa av sakerna de pratade om. Eller kanske inte sorligt, men fick mig att längta hem ännu mer..

Efter kyrkan va vi bjudna hem till ett par på lunch. De bodde typ ute på vishan. Huset va betydligt större än detta, men det va inte direkt stort. De hade bland annat små grisar, en hund och hästar som husdjur. Bara för skoj skull. Hästarna va väldigt skitiga, inte direkt några fina hästar. Han som bodde på gården berättade bland annat att han som mest hade haft 28 hästar samtidigt. Nu hade han bara fyra stycken, vad jag såg. Han har de bara för skoj skull, ingen rider på dem. Lite små konstigt?!

Paret var iallfall typiska amerikanska bönder, enligt min åsikt. Allt vi åt var "hemma-gjort" och han berättade bland annat att dagen innan hade en kalkon gått i trädgården och då hade han skjutit den för middag. Ute på gården var det fullt av fjädrar och även en del andra delar från fåglen som han inte hade plockat undan efter sig... ganska äckligt! Men maten va skit god, vi fick typ fläskfilee. Första gången jag åt helt kött sen jag kom till USA, gud vad jag saknar det!
Till efterrätt hade Paula med sig Black-n'-White-Brownies och Root-Beer cake, och hon som bodde där hade gjort någon slags blåbärspaj. Det va super mumsigt, men jag mår fortfarande illa efter allt jag åt...

Har varit ganska uttråkad i eftermiddag, gick ut och gick en runda. Men jag kan inte gå för långt för jag är rädd att gå vilse. Allt ser lika dant ut överallt och jag vet fortfarande inte vilken adress vi bor på. En sak som jag har kommit att tänka på är att alla husen har verkligen ner-rullat i alla fönstrena, även vi. Det ser jätte tråkigt ut. Ingen har heller någon fin trädgård, bara torrt gräs inga blommor alls. Det finns fresten ingen blommor alls inomhus i detta huset kom jag just att tänka på.

Paula och Tom är ute på "date", Tom har "a day off" så det är bara jag, Inte och Brad hemma. De måste spela något spel med mig eller nåt för jag har jätte tråkigt och klockan är bara 19.00. Kan inte gå och lägga mig redan för då vaknar jag alldeles för tidigt och börjar inte skolan förren klockan halv 10 imorgon. Soft!

Ha det bra, I love my family !! ♥

Kommentarer
Postat av: clara

det verkar som du trivs bra kul att höra! blir bara lite orlig att du äter hela tiden, hur ska detta sluta emma ;) haha. massa pajer kakor och så.. ;) haha. take care! puss och kram

2008-08-25 @ 22:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0