28/8

Jag dör, skrev precis ett helt inlägg men tror ni inte jag råkar markera och deleta allt? Jag blir så arg på mig själv..

Idag var det som sagt dags för "the mile". Fattar inte vad alla snackar om, det va inte alls jobbigt. Jag var faktiskt andra snabbast av alla tjejerna, stolt! Sprang på 9 minuter ungefär, kunde ha sprungit snabbare för jag blev inte alls trott. Det ända som är jobbigt är att det är jätte kvavt i luften. De som sprang dåligt, eller rättare sagt lunkade fram, måste springa om imorgon. Men jag slipper, behöver bara springa två varv! Skönt!

Hade ett "quiz" på biologin idag, tror det gick hyfsat. Men språket är verkligen svårt där eftersom det är sa många ord som man inte är van vid i svenskan ensen gång. Men det var inte jätte svårt så jag hoppas det gick vägen.
Min fransklärare är lite halv knäpp, och fransk klassen är verkligen den stökigaste klassen. Kanske inte är så konstigt eftersom det är en klass bestående av 20 stycken
14-16 åringar + mig. Tycker synd om mig själv ibland.. Idag på franskan sjöng vi iallafall, jag hängde inte riktigt med då det va en engelsk barnvisa som de hade någon översättning till franska. Måste säga det igen, franska är inte kul...
Fick -4 och 3 på två av mina matte assignments. 4:a är bäst och 0.5 är IG tror jag, om jag har fattat det rätt. Fick 4:a på en history assignment också, både jag och Sofia blev jätte chockade för ingen av oss fattade riktigt vad vi gjorde. Men det gick ju vägen iallafall!

Har inte gjort något idag efter skolan. Vollybollen börjar imorgon ska jag va på skolan klockan 06.10, jag kommer va som en zombie. Hoppas det blir kul iallafall, roligare än simmningen!! Träningen kommer va efter skolan alla dagar sen, det är bara denna veckan som det är på morgonen så det är tur det. Annars hade jag aldrig gått med.
Hoppas att jag inte kommer tröttna för mycket., troligen kommer jag göra det. Jag menar om man tränar 2 och en halv timme varje varje dag, vem tröttnar inte? Blir trött på det bara av att skriva det...

Fick steak och potatis idag till middag, det va GRYMT gott!! Saknar kött jätte mycket! Upptäckte också att det har en stor påse med nöt-frö-torkad frukt blandning, eller jag kanske ska säga hade. För jag har råkat äta upp den.
Jag är en aning orolig över mina matvanor, alla sEger att man går upp i vikt men jag vill verkligen inte göra det. Senast idag berättade Sofia att hennes syster som va i USA förra året gick upp 14 kilo. 14 KILO?! Det är helt groteskt... Vad har jag gett mig in på?
Tur är väl att Paula "försöker" gå ner I vikt. Tycker inte hon är så duktig dock, hon äter ganska ohälsosamt. Men hon försöker iallafall laga "nyttig" mat, och köpa produkter med Less-fat. Det mörkaste brödet du kan hitta i mataffärerna är chokladbröd.. I ett land där det finns allt har de inte ens grovt bröd.


Måste gå och lägga mig snart, detta tog mycket längre tid än jag hade tänkt mig. Ush, hoppas jag kommer kunna somna. Klockan är bara halv 8. Jag har i och för sig lite saker att göra innan jag går och lägger mig. Wish me Good Luck!


Hoppas ni har det bra där hemma!


Puss från Emmis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0