30/8

Igår va en väldigt tråkig dag. Började med att jag vaknade vid halv 10, fattar inte varför jag inte kan sova längre. Brukar aldrig ha problem med det? Väntade på att de andra skulle vakna. De vaknade inte förren vid 11, förutom Inte. Efter att jag fick reda på  att vi inte skulle göra något speciellt på dagen bestämmde jag mig för att gå till banken och ta ut pengar. Passade på att ta en liten jogging runda samtidigt. Men banken va närmare än jag trodde så det blev en väldigt kort runda och jag tog inte heller ut några pengar...


Senare på eftermiddagen bestämmde Tom och Paula att vi skulle åka till Village Point, det stället vi va på  ör några lördagar sen där dom har gratis musik underhållning. Jag tyckte det lät mycket bättre än att bara sitta hemma en hel kväll.

Jag och Paula förberedde en matsäck. Skar morrotsstavar, äpplen, och så gjorde vi peanutbutter and yelly mackor. Det låter grymt äckligt, marmelad och jordnötssmör. Men det va jätte gott.

Musiken denna gången va mycket bättre tyckte jag, många fler låtar som jag kände igen. Men efter ett tag tröttnade jag och gick på  en shopping runda. Gillar affärerna där ute, det är jätte mysigt att gå omkring där och kolla i affärerna och lyssna på musiken. Affärerna är ganska dyra, men de har super snygga grejer! Hittade dock inget som passade. När musiken var slut åkte vi till en mataffär som har typ lite nyttigare sortiment. Jag hittade bland annat ett bröd som har "whole wheat", fullkorn. Brödet va gott men smakade väldigt sött så jag antar att det inte är så  väldigt nyttigt, men förmodligen bättre än vanligt vitt bröd iallafall! Vi köpte även saffran, Paula vill att vi ska baka lussebullar imorgon. Haha, lite tidigt tycker jag men det är ju inte jag som bestämmer. Och lussebullar är ju gott så jag säger inte nej!


Klockan blev halv elva när vi kom hem så jag gick och la mig nästan direkt.


God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0