8/8-08

Idag  har jag varit på guidad tur i New York, Upper Manhattan. Gudningen var faktiskt över förväntan, och turen var faktiskt trevlig. Vi var bla i Cenral Park, och åkte förbi en massa kända platser. Men med tankepå min oallmänbildning så kände jag inte till mycket av dom. Det jag inprincip visste mest om var det huset där man tror att tv-serien vänner spelas in.
Efter guidningen blev det lunch på central station, och efter det lev det shopping. New York är helt klart den största staden jag varit i, helt galet tempo. Här hade jag nog aldrig klarat att bo, folk exakt överallt. Köade till et provrum i säkert 25 minuter. Men tiden var knapp så det blev besök på "måste-se" shopping ställena och sen hanns det inte mer för idag. Men det blev i alla fall underkläder från Victoria´s Secret & Forever 21 och så klart en "I Love NY" t-shirt!
Ikväll käkade vi middag på restaurangen på hotellet, det blev en grekisk sallad med kyckling på pita bröd? Inte sådär jätte amerikanskt men det var gott. När frukosten serverades i morse fresten så var det flingor, såsom frostis, rice crips m.m. med mjölk och muffins och sockerkaka som serverades.. MUMS vilken frukost? Hoppas på lite bröd imorgon åtminståne!
Efter middagen blev det lite chill på rummet med folk från olika delar av landet, vi är fresten ca. 42 stycken utbytesstudenter här nu tillsammans i New York. Fyra danskar, fyra norrmän och resten svenskar. Jag och en annan skåning, sen är alla andra från uppåt landet. Men det är trevligt!

Nu ska jag sova, på datan står det att klockan är 06.37, så min klocka är väl 00.37, och min ena rummskamrat somnade för två timmar sen och hon andra duschar. Är fresten två tjejer från Stockholm, Petra och Mathilda, 90/91:a. Trevliga, men sjukt olika. Väldigt speciella, går inte att förklara dom. Haha!


God natt, ha det bra hemma i Sverige, jag saknar er!!

Puss&Kram
Emma


Kommentarer
Postat av: amilia

Kolla in och kommentera gärna min blogg! :)

2008-08-10 @ 04:26:37
URL: http://miilliisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0