21/8

Igår hände det inte så mycket, förutom att vi sprang på idrotten. Men jag kalals det inte att springa. De trottearerna vi fick gå runt - runt på fick vi först springa en runda, gå nästa, springa, gå och sista fick vi gå. Välidgt soft. Funderar dock på att byta P.E. klass till Sofias, för dom är bara i gymmet hela tiden. Gjorde samma sak idag, ganska soft...

Alla tjejer har ett omlädningsrum, i det är typ som tre gångar och i gångarna är det massa skåp i olika storlekar. Jag har lyckats få ett ganska stort skåp, och så har man ett kodlås (vilket jag till en borjan hade väldiga problem med hur man skulle öppna, men har fattat finessen nu!) Så där byter man om, läser in sina saker och min klass sammlas i ett rum, ganska stort men där är svin kallt. När vår lärare kommer ska man va på sin plats och då ropar hon upp en. Hon ser verkligen ut som en typisk amerikansk gympalärare, men hon är faktiskt jätte snäll. Särskillt mot mig! Efter lektionens slut så går man ner till omklädningsrummet igen, byter snabbt om och låser in sina grejer. Ingen duschar och jag tror ingen tar hem sina grejer för att tvättas förutom jag då... Får väl lära mig att gå i "svettiga" kläder. Vissa byter inte ens om utan har samma kläder resten av dagen. (Detta är fjärde lektionen av sju) Lite små äckligt tycker dock jag.. Har inte ens sett några duschar eller speglar i omklädningrummet, tror nästan inte man kan duscha.

Miss Buttun hade ännu en lite halv tokig lektion idag, hon hatar "skol"/informations filmer. Så istället för att se en av dom tråkiga filmerna fick vi se en tecknad film om den grekiska mytologin, vilket är vårt nästa ämne i English. Den va inte jätte rolig men bättre ännu en skolfilm som man somnar till!

I eftermiddag har jag varit pA min första simmning!! Jag är inte den enda som är ny, det är typ två andra tjejer till. Coachen verkar super bra, och jag fick tillochmed stanna kvar i poolen en kvart extra för att börja lära mig att "crowla" på riktig.
Det va kul och jag tror att jag kommer kunna lära mig. Träning varje dag klockan halv fyra till sex, förutom torsdagar då är det kvart över tre till halv fem. Så det va en bra dag att börja på. Detta är schemat över augusti, så vi för se hur september blir. Jag måste tyvärr ha baddräckt, badmössa och simglasögon. Dom simmar ocksA jätte mycket med simfötter så det blir ju extra tränining (vilket kanske inte direkt kommer behövas?) Men det ska bli kul! Coachen heter Tim, och man behöver inte kalla honom Mr. Blabla, vilket jag tycker är skönt för jag lär mig aldrig mina lärares namn.. Confusing! Tim sa iallafall att om man hade några viktga läxor eller prov så mAste man inte komma till träningen, för skolan går före träning. Detta tycker jag är bra, och när jag berättade det för Paula så blev hon chockad för hon har aldrig träffat en choach som resonerar så, så det känns bra!

Nu fryser jag som en galning, va väl i vattnet för länge. Undra hur det ska gå imorgon.
Sofia frågade mig om jag ville följa med henne och hennes familj till ett köpcenter på lördag, det vill jag jätte gärna. Men när jag frågade Paula verkade det nästan inte som att jag fick. Måste fråga henne igen. Hon sa typ:
-Det vet jag inte om jag kan låta dig göra, jag vet ju inte vem hennes värdföräldrar är.
Arrhhh... jag hoppas verkligen jag får åka, det hade varit så kul!! PA det köpcentret finns dessutom många fler och roligare affärer än vårat köpcenter här i Council Bluffs!

Nu måste jag gå och träna på mitt fransktal som jag ska hålla imorgon. Vi måste kunna det HELT utantill och flytande för att få en 4, utantill och inte flytande för att få en 3, och med papper får man max en 2. Satsar nog dock på en 2:a då jag inte får in orden i mitt huvud!

Paula föreslog precis att vi skulle spela ett spel, lät roligare!

Ha det bra, kramar Emma!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0