10/9

E pa bibloteket och skriver. Har nu fatt min egen inloggning her sa det e ju bra. Till Marlyns hus har det nu kommit ytterligare tva utbytesstudenter, en fran Syd Korea och en fran Mexico. Bada killar, sa just nu e vi fem utbytesstudenter och 2 vuxna. Eller 1 och en halv kanske vi kan sega, for Marlyn e princip aldrig hemma. Hon e verkligen en "busy woman", jobbar alltid. Och jobbar hon inte pratar hon i telefon.

Skolan e kul, och man borjar snacka med fler och fler menniskor. I matkon, i omkledningsrummet, korridorerna m.m. Folk har borjat fraga typ: -Are you the girl from Sweden?
Lite kul! Nan hade fragat Sofia om jag och hon va systrar, haha! Vi e inte alls lika varandra!

Pa kvellarna spelar vi kort, spel och snackar till langt in pa netterna. Fran att ha gatt och lagt mig vid 21.00 (hos Paula) till att ga och legga mig vid 24.00-01.00 har jag blivit myyycket trottare i skolan. Men vi har jette kul och tiden gar jette snabbt. Det e verkligen interessant att bo med sa manga olika kulturer. Man ler sig nya saker varje dag. Igar tillexempel ner jag Ploy, Yuki gick till afferen kom det en mamma med sin bebis. Ploy tyckte det va en jette sot bebis, och jag undrade om hon aldrig hade sett bebisar forrut eller varfor hon blev sa "forvanad" liksom? Da berettade hon att i Thailand e barnen pa ett sjukhus eller inomhus tills de blir ett ar gammla, man vill inte visa de for allmenheten innan dess. Nagot sant, hon har ganska knaklig engelska men ungefer sa. Jag och Yuki blev jette chockade, inte sa konstigt att hon tyckte bebisen va sot da ju!

Ner jag skriver att vi e 7 personer i huset later det som att det e ett stort hus, men det e det verkligen inte. Det e betydligt mindre en huset jag bor i der hemma. Det finns bara en dusch, det finns tva toaletter (en med duschen) men en toalett e i det rummet der jag och Ploy sover men den e jette liten. Knappt jag far plats der, sa da kan ni farsta hur lite den e... Sa det e veldigt trangt och det finns egenligen bara 5 sittplatser vid bordet sa jag vet inte hur vi ska gora ikvell. Marlyn ska nog jobba sa vi blir formodligen bara 6 personer men enda. Tror det blir taco till middag, annars brukar de eta ganska snabblagad mat som e ganska fet... me don't like, men taco e ju gott!
 
Glomde skriva att en av de nya killarna e bog, och han ska formodligen dela seng/beddsoffa med syd-koreanen. Haha, tycker lite synd om honom. Alla killarna e super trevliga, verkar det som iallafall. Har bara treffat dom i typ en kvart men vi snackade pa direkt sa det va kul! Far se vad jag ler mig for nytt ikvell!

Har inte kunnat trena nagon dag denna veckan pga att det bara varit morgon treningar. Imorgon e det trening efter skolan sa jag hoppas att jag kan ga da! Kenner hur man legger pa sig direkt om man inte ror sig, och i detta huset finns ingen vag... E en aning orolig om jag seger sa. Skolmaten e inte direkt nyttig (chickenburger till lunch idag) men huset jag bor i nu e ganska tommt pa mat och jag vet inte om jag far ta med mig lunch derifran. Men skolmaten e god sa jag far njuta lite extra! ; )

Vet fortfarande inget nytt om flytt m.m. Hoppas jag kommer fa nagon information snart. Mar vel lite bettre nu, men jag mar fortfarande inte bra. Har "klumpen" i magen och har inte kunnat sova de senaste netterna.. Hoppas det gar over snart iallafall!

Fortsett att krama tummen for mig, sa kanske det gar over fortare! Hihi!

Puss&Kram
Emmis!

Kommentarer
Postat av: clara

verkar inte som om du kommer till någon dator, jättetråkigt vill ju följa vad som händer där nere ;) haha. har hört att du trivs bättre iallafall, keep up the good work! :D pussar och kramar

2008-09-22 @ 00:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0