1/9, Laber Day

Laber Day, arbetarnas dag. Eller egentlgen skulle man nog kalla det skolelevernas dag, för nästan alla arbetar och vi elever är lediga från skolan. Jag klagar inte, det va skönt att ha en längre helg!
Jag och Sofia hade pratat om att åka och shoppa idag, jag vaknade tidigt (som alla dagar...) och tänkte att Sofia kanske inte heller sov så jag ringde henne redan vid 9.30. Men som jag kunde gissa så va hon inte vaken, men hennes värdmamma lovade att hon skulle ringa när hon vaknade.
Paula och dom andra åkte till hennes föräldrar för att tvätta, tror jag har sktivit innan att tvättmaskinen har gått i sönder, men jag stannade hemma i hopp om att Sofia skulle ringa.

Vid 11 ringde Sofia, men kunde inte åka och shoppa förren efter lunch och hennes värdmamma var tvungen att prata med Paula om det skulle bli något. Så jag satt och väntade och väntade på att Paula skulle komma hem så hon kunde ringa Sofia.

Vid 13.00 kom de äntligen hem, kan ju säga att timmarna här emellan va bland de långsammaste timmarna i mitt liv. Jag var sååå uttråkad! När de kom hem iallafall ringde jag till Sofia direkt, hon va hos hennes värd-syster så jag fick telefonnummert dit och ringde henne där. Efter en stund pratades iallafall våran värd-mammor vid och ingen av de kunde köra oss till köpcentret, Paula var för trött och Taylor (har jag för mig Sofias mamma heter) hade "turkey in the owen" så hon bjöd över mig på middag med dem!
Efter en halv timme kom Sofia och Taylor (?) och hämtade mig eftersom Paula va för trött för att köra mig, och ingen annan kunde köra mig heller. Taylor va jätte snäll!

Först åkte vi hem till Shannon, Kyle och Laurin (Shannon är Sofias värdsyster, Kyle är hennes pojkvän, och Laurin är hennes bästa kompis de bor tillsammans alla tre). De va trevliga, de är ganska unga, 22/25/22 år gammla så de är lite mer ungdomliga. Shannon och Kyle ska gifta sig den 20 september så jag fick se brudklänningen. Den va kanske inte jätte fin, men helt okej. Den hade röda detaljer, men jag såg liksom inte hela så egentligen kan jag inte säga något.
Deras hus va betydligt större än detta, även om det inte va jätte stort. Men de va mer som ett "svenskt" hus, inte saker överallt. De har två hundar, som jag inte kan komma ihåg namnen på. Förvånande?

Sen åkte vi hem till Sofia, hennes hus va mycket större än detta. Hon har bland annat sitt eget badrum och en ganska bred säng. De har också två hundar. Jag blev jätte avundsjuk för hennes familj är verkligen kärlek. Alla är så himmla gulliga tillsammans, och "alla älskar alla". Varje dag äter de middag tillsammans, och då medverkar oftast deras granne också. Hon är en gammal tant, haha, hon verkade väligt "söt".
Till middag blev det som sagt turkey med en massa goda tillbehör, det va jätte gott! Turkey/Kalkon äter man ju här på thanks giving men de gjorde en liten smygare, och det va tur för mig.
De hade en av sina gammla utbytesstudenter på besök, hon va fransk. Hon ska vara tärna på bröllopet!

Efter middagen frågade de om jag ville åka Jet-Ski, vatten skooter. Och det ville jag såklart, jag va dock tvungen att ringa och fråga om jag fick först. Ringde massa gånger och ingen svarade, när jag ringde tre kvart senare svarade Paula. 
Tror ni jag fick åka? Nej, såklart inte. "Min försäkring täcker inte det", strunt prat tyckte Sofias familj såvi åkte iallafall. Det va jätte kul!! Har aldrig åkt sån förut. Till Paula så vi att vi hade varit i en park. LURAD!

Innan vi åt middag frågade alla mig en massa frågor om min värd-familj, hur jag trivdes, hur de va med mera.. Jag började gråta för alla förstod att jag inte trivdes. Sofia hade tydligen berättat för sin värdmamma att jag har gråtit mycket och haft mycket hemlängtan. ärligt talat tror jag inte att många normala personer kan trivas här. Huset är som jag skrivit innan verkligen förfallet. Det är mögel i duschen, m.m det går inte att beskriva.
De berättade en del saker för mig om organisationen jag åker med, inte den svenska utan den amerikanska. Inga bra saker... 

Efter att ha spenderat dagen med Sofias familj mådde jag så bra, de är verkligen underbara människor. Innan jag åkte hem sa Sofias mamma så här till mig:
     - Come here darling, you really look like you need a big hug.
Och så kramade hon mig. Det kändes så himla bra, Sofia ska verkligen vara lycklig över sin familj!! 

När jag kom hem kom Stacie, Sue och Jackson över för att kolla Wrestling. Men eftersom jag inte är ett dugg interesserad av det blev det datorn igen för mig, suck.. Fattar inte vad det roliga är i det. Gick och la mig tidigt men kunde inte somna... som vanligt nu för tiden. Kanske beror det på hur jag trivs i huset, jag vet inte. 
Ha det bra, puss&kram!                       Lorain, jag, franska utbytesstudenten, Shannon och Bree (Sofias mammas systers dotters dotter) och liggandes Sofia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0