24/9 - 29/9

24 - 25/9

Hände inte så mycket den 24 - 25 mer än att jag blev mer och mer sjuk så på torsdagen stannade jag hemma från skolan och försökte vila upp mig. Mådde jätte dåligt hela onsdagen, kändes som att jag skulle svimma och hade verkligen inte ork till någonting. Somnade på alla lektionerna och bytte inte om till PE.
Eftersom jag hade möjligheten att följa med Roger och Marilyn till Iowa City denna helgen så kände jag att jag va tvungen att bli frisk! (Och jag bangar inte att missa skolan en dag...!)


26/9
Fredagen kände jag mig mycket bättre, så jag kunde gå till skolan. (I skolan kände jag mig dock jätte illamående och undrade hur det skulle gå att åka bil så lång tid men det gick bra!)
Det var Yuki's födelsedag så jag och Willy hade köpt ett litet biljardbord, en liten basketkorg + basket boll (han älskar basket), tuggummi och en kortlek till honom. Vi försökte väcka honom innan vi gick till skolan vilket var 06.30, men det va ganska omöjligt så vi lämnade presenterna på hans golv. Det va bara skämt grejer, men vi kunde bara gå till Dollar Store och där har de inte ett väldigt stort utbud om jag säger så.

Det var bestämt att Roger och Marilyn skulle hämta mig på skolan mellan klockan ett och två så vi kom iväg tidigt. Var lite halvt besviken för i fredags va den mest spännande/roligaste footbolls matchen för TJ. De skulle nämligen möta AL, en annan lokal skola. TJ och AL typ hatar varandra, så denna match brukar bli väldigt intressant och typ hela skolan är där. Så jag skulle missa den + att jag skulle missa pep-rallyn i skolan (sista timmen) till matchen. Men jag hade lite tur för det hade blivit lite klydd när Marilyn skulle lämna av killarna på det stället de skulle spendera helgen, så de blev försenade och jag fick va med på halva pep:et. Det är verkligen high-school spirit under pep-rallyn, alla hejar och skriker för TJ och dans-teamet, cheerleaderna och bandet spelar. Det är verkligen som i en film, typ, lite svårt att beskriva känslan kanske. Men det är häftigt!

Idag bakade vi för första gången i min food-klass. Eller de andra hade börjat dagen innan och mixat ihop de torra ingridienserna så det va i princip bara att röra ihop det med lite mjölk och sen in i ugnen. Vi gjorde bisquits, typ små bullar. De blev as goda, fick betyg A på dem!
Mitt bord består av tre tjejer plus mig, Anna softmore, Emily junior och Katy som också är senior. De är roliga, så jag hade tur att det frågade om jag ville va på deras bord för en annan tjej frågade mig först men när jag fick detta alternativet ändrade jag mig väldigt snabbt. Dessa är de enda normala typ i denna klassen, så det är kul. Katy är i min engelskklass också. 

När väl de kom och hämtade mig fick vi "stå på gasen", denna helgen var det nämligen home coming för University of Iowa (Dougs collage). Så på kvällen va där först en parad, liksom Tj hade fast denna va ju ganska mycket större. Den bestod typ av folk som ville göra reklam för olika grejer, de kastade ut en massa godis m.m. Tyckte nog att TJ's parad va roligare trots att den va mindre .

Efter paraden gick vi och åt på ett kina-ställe. Och sen va det dags för home coming konsert. Varje år ordnar colleget en gratis konsert med en hyfsat känd artist. I år var det Chuck Berry. Visste inte vem han va men kände faktiskt igen några av låtarna, det va kul i alla fall. Alla var på bra humör och det var bra "fart" som det brukar va på konserter. Chuck Berry är tydligen 81 år gammal så konserten var inte mer än en timme och typ tjugo minuter lång, så efteråt gick vi runt lite i collage området och sen åkte vi hem till Dougs hus. Alla hans "rumskamrater" hade antingen familj eller några kompisar som också skulle sova i huset så vi satt uppe och snackade ett tag och sen gick jag och la mig, liksom alla andra, för vissa skulle upp tidigt för att festa och vi andra skulle upp lite senare för att gå på matchen!

Roger frågade mig om jag ville följa med till bandets träning, jag sa att jag fick se på morgonen, men när väl morgonen kom så sa jag att jag inte orkade. Kände inte för att kolla på det igen, så kul va det inte! Haha..

27/9
Som sagt så blev det inte jätte tidig uppstigning, vi gick för att kolla spelningen i friidrottshuset (spelningen/uppträdena har ett speciellt namn men jag kan inte komma ihåg vad det kallar det). Sen gick vi och åt i stånden, blev en "walking gyros" för mig.

Denna gången spelade Hawkey mot North Western Wildcats, tyvärr så förlorade dom med 17-22. Det va jätte nära att de kunde ha vunnit, för de hade typ tre chanser att göra en tuch down men missade varje gång. (En touch down är värd 6 poäng vilket hade gjort att det hade blivit 23-22 till Hawkey's, synd!) Jag tyckte själva matchen va roligare denna gången för jag hade försökt läsa på lite regler innan så jag fattade i alla fall lite mer denna gången. Plus att Roger hade skrivit ut sångtexter till mig till hejarramsorna, så vi tränade i bilen på vägen upp. Haha! Vädret var dessutom mycket bättre, nästan för varmt. Hade shorts och t-shirt på mig och svetten lackade, solen stekte i nacken på en. Det va golden-game, så de flesta hade på sig en gul tröja. Och eftersom jag förra gången köpte en svart tröja så lånade jag en av Marilyn, den va dock lite stor men den fick duga! Jag hade även lånat fotbolls-halsband i guld och svart som jag hade på mig, det var bara en liten tatuering på kinden som saknades och jag hade sett ut som ett riktigt Hawkey fan (nästan i alla fall)!  

Efter matchen sprang jag och Roger runt och tog en massa bilder på mig och olika personer. Bland annat tog jag foto med Dallas Clark. Ja, jag antar att ni som jag inte har en aning om vem Dallas Clark är, men han är en jätte känd footboll player. Han spelar i Superbowl som är den bästa divisionen i Amerikansk Footboll, lite coolt! (Berättade det för en kille i min biologi klass idag, 29/9, han tyckte det va as coolt, så han borde vara stor!) Lite kul!

Vi åt middag på ett ställe som heter "Texas Roadhouse". Tackvare att vi hade biljetter från matchen så fick vi typ gratis förrätter. Alla trodde vi skulle spricka efter maten.
När vi väntade på vårat bord fanns där hela jordnötter som vi åt, sen direkt när vi kom till bordet fick vi as goda bullar med kanelsmör, alla gillade de så mycket att vi beställde in en extra omgång så alla åt vars två. (vilket vi aldrig skulle ha gjort...) Vi beställde in friterad lök med någon slags dippsås, frensh-fries with cheese and bacon och räkor med vitlöksbröd. Till middag beställde jag kött med bakad potatis och sallad. Men efter alla förrätter var man gaaanska mätt. Men min köttbit va så himla god så jag klämde hela och likaså salladen och nästan hela potatisen. Jag saknar verkligen att äta helt kött så jag sa att detta va det bästa jag kunde äta den dagen och att jag saknade att äta stek, så då sa de att de brukar äta stek men det är lite svårt när vi är så många i huset och dessutom äter killarna väldigt mycket. Så det ska bli gott när vi väl får det i huset också! Trodde nästan det va slutet på mitt liv, trodde att jag skulle sprängas i tusen bitar... haha!
Efter middagen åkte vi hem till Nick och Allison (som också va med på restaurangen) och kollade en film, Vantage Point. Den va faktiskt bra. Hela filmen utspelade sig under 23 minuter från olika personers synvinkel, så den va lite annorlunda. Denna gången fick jag, Doug och Roger soffan. Woho! Roger sa att det va första gången någonsin han satt i den soffan. Och tror ni inte att under filmen öppnar han en Dr Pepper och hela sprutar ut över soffan. Ingen hörde/såg det förutom jag och Doug, haha, som vi skrattade dock. Typiskt Roger! Han berättade det för Marilyn senare och då sa han typ att hela "soffärmen" va jätte klibbig men han visste inte hur han skulle göra för det va en läder soffa.

Vi åkte hem efter filmen och satt och snackade. Roger och Marilyn gick och la sig så jag och Doug såg en film och pratade. Tycker jätte mycket om honom, han är sjukt shysst och vi håller hela tiden på och skämtar med varandra. Tycker det är väldigt synd att han inte är hemma mer!! Han sa att jag kunde flytta in hos dem, haha, jag bangar inte!! Jag somnade efter större delar av filmen, fattade inte så mycket plus att den var tråkig. Hade i alla fall haft en väldigt rolig dag!

28/9
Vaknade vid halv 11, följde med Marilyn och Roger till mataffären för de skulle köpa något till fruost. Varje söndag när de har sovit i huset gör de alltid en lite lyxig frukost till alla. De köpte bisquits och gravy souce with susage. Bisquitsen köpte man i en aleminium burk, typ färdig deg, som man bara satte in i ugnen och sen smakade de som nybakta (nästan lika goda som de vi gjorde i skolan ;) ). Gillade dock inte gravy soucen, kändes som att den hade passat bättre till typ potatis eller pasta.
Vid ett tiden åkte vi och hämtade upp Nick och Allison för att åka till en grossistaffär typ. Köpte en massa mat till Dougs hus som han kan äta, det var tydligen billigt där. Gissar på att det är som grossistaffärerna hemma, för det va väldigt stora pack av allting.

Vi va inte tillbaka till huset förrän vid tre och innan vi hade packat bilen full av grejer, packning + saker från huset som skulle hem till detta huset) va klockan halv fem och vi började få lite bråttom hem eftersom vi skulle hämta Yuki och Willy också.

Vägen hem var väldigt seg, nu hade man inget att se framemot mer än skolan dagen efter.. Woho?! Åt på Burger King, här kostar en Whopper JR 1$, inte ett meal men burgaren. Har för mig att om man ska ha bara burgaren hemma kostar den minst 30 kronor, lite skillnad om jag inte har helt fel för mig.
Fick reda på att Willy måste flytta. Hans organisation i Mexico har hittat en ny skola till honom i Minneapolis (tror jag det va), en public school, och de vill hellre att han går där än på St Alberts (som han har gjort nu i en vecka) för det är en privat skola och där måste han betala 6000$. Hans mamma hade låtit honom gå på St Alberts, och betalat, men jag vet inte varför det inte funka. Tycker jätte synd om honom för han trivdes jätte bra där, och jag kommer sakna honom. Han va så himla snäll och om han hade stannt på StA så hade jag ju träffat honom även om vi inte bott i samma familj.
Så när vi kom hem så kom Jane och Heruka över för att säga hej då till honom. De gick inte förrän vid tolv så det blev en sen kväll, kom inte i sängs förrän vid två. Tur att jag hade sovmorgon i morse.

29/9
Som sagt så flyttade Willy idag. När jag kom hem från skolan hade han lämnat en liten mexicansk hatt (ni vet typ strå hatt), en sketch av mig (Jag älskar hans sketcher, han är grym på at rita och designa. Verkligen jätte duktig, han skulle kunna bli en världsberömd designer!) och ett litet brev till mig. Hälften på engelska och hälften på spanska. Det har varit ganska kul för han har haft mycket telefon kontakt med sin mamma i och med allt strul så jag har lyssnat och det roliga har varit att jag faktiskt har förstått en hel del. Mer än jag någonsin skulle kunna ana. Så jag har försökt prata lite spanska med honom, men han är inte tillåten att prata spanska (man får inte prata sitt eget språk förutom när man ringer hem) så det har varit väldigt lite, men kul ändå!

Skolan va skön, eftersom det va måndag så va de korta lektioner så dagen gick snabbt.
När jag kom hem från skolan va det ingen hemma så jag gick ner till där jag sover och la in bilderna från helgen. Yuki kom hem men han visste inte att jag va hemma så han spelade musik och sjöng, hahaha! Jag gick upp för att ta något att äta och jag höll på att skrämma livet ur honom. Hahaha, han blev jätte rädd!

Willy har tydligen spelat in en liten hälsning till mig på Yuki's data så jag ska gå upp och kolla den nu, haha! Men han sa att det bara va på skämt! Vet inte riktigt vad det är, men men!

Ingen volleyboll denna veckan heller, det suger fett! Tyckte verkligen det va kul och såklart kan jag inte göra det bara för det. Tråkigt!


Ha det bra,
Puss&Kram
Emma! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0