31/8

Då var det söndag, och det betyder att det är dags för kyrkan. Klockan halv 10 körde vi dit, och som jag tror jag har skrivit innan så kaffet i kyrkan är en bra anledning att gå dit. De har liksom "normalt" kaffe, kaffet i detta huset är jätte sött och sliskigt. Men Paula och Tom älskar det, oturligt nog!

Har slutat lyssna på vad de säger i kyrkan, eftersom det mesta är ganska patetiskt. Det var planerat att jag skulle ringa hem och prata med familjen, men i kyrkan fick jag extrem hemlängtan och grät väldigt mycket. Efter att kyrkcermonin va det många som kom fram och frågade hur det va med mig. Men det är ju bra bara att jag saknar där hemma, men det förstod alla! Bestämmde då att jag skulle vänta ännu en tid att ringa hem.

Efter kyrkan åkte vi till Taco Johns och hämtade hem mat. Tog ett hårtskal med köttfärsfyllning och en burrito med bön fyllning, den var lite halv sliskig. Det är jätte svårt att beställa mat från såna ställen, för jag vet aldrig vad jag ska ta. Det är alltid stressigt och det finns tusen allternativ att välja på. Inte bra för veliga mig. 

När vi hade ätit lunch försökte jag ta mig samman och bestämmde mig för att ändå ringa hem. Det va det bästa beslutet jag har gjort på länge!! Det va underbart att få prata med mamma, pappa och Mailn. Höra svenska röster och prata svenska. Prata utan att behöva koncentrera sig, det va nästan en konstig känsla. Jag är så van vid att hela tiden tänka på vad jag ska säga, ska jag fråga något tänker jag alltid hur jag ska formulera mig först. Det blev som att hjärnan fick koppla av, haha!  Vi pratade i lite mer än en och en halv timme, men tiden gick jätte fort och det kändes som att vi pratade i en kvart. Längtar till nästa gång jag ska ringa!!

När jag hade lagt på va det ingen som var vaken i huset, alla sov. Så jag satte mig vid datorn och pratade bland annat med en svensk tjej som bodde här hos Houvenagle och gick på samma skola som jag för ett år sen. Hon bytte dock familj efter en månad, stod inte ut med all skit och Brad. Hon har precis samma åsikter som jag, vet inte om hon kanske fick mig på nya tankar.
Det är ett jätte svårt beslut att ta. Tänk om den nya familjen är sämre, men den kan ju också va mycket bättre som den blev i hennes fall. Hon sa att hon inte ångrade en sekund av att hon bytte. Mathilda, som hon heter, berättade också att innan hon kom till Houvenagle så hade det redan varit en tjej som hade flyttat här ifrån.
Mathilda och hennes familj klagade jätte mycket hos Explorica, organisationen vi åker med, och ändå placerar de mig i samma hem. Sjukt konstigt och dåligt av dem, förstår inte hur de kan göra det?!
Hon berettade även att det tog ganska lång tid för henne att komma in i skolan och få kompisar m.m. Men när hon väl fick det så var alla jätte snälla och det blev super bra. så det känns ju lungnande iallafall!

På kvällen blev det någon slags rödkål-äpple-lök-blandning med någon köttbit på till middag, det va helt okej. Smakade väldigt sött. Efter satte vi på filmen "Monster till svärmor" och sen kollade vi på "Mona Lisas leende", hade redan sett den första filmen men de båda va ändå bra.

Kunde inte somna igår kväll heller, hatar när jag inte kan det. Och imorse vaknade jag tidigt av att Brad satte på tv:n och började snacka med Tom tror jag. Jag kan nämligen inte stänga mig dörr för där finns inget handtag. Måste fråga varför det inte finns och säga att det är därför jag inte kan sova som jag ska.

Nu är klockan 10 på morgonen och jag väntar på att Sofia ska ringa mig, ringde henne för ett tag sen men hon sov fortfarande. Woups! Hoppas (!!) det blir shopping idag. Alla har lämmnat huset och åkt till Paulas föräldrar, vår tvättmaskin har nämligen gått i sönder. Men jag kände inte för att följa med, måste dock tvätta någon dag.. har ganska mycket tvätt.. Hoppas det går vägen och att de fixar den snart, annars blir det kris! 

Pussar från Emmis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0