3/9

Vollyboll träning imorse, va ganska tufft att stiga upp men jag kom iallafall i tid. Kom faktiskt för tidigt, så jag fick sitta och vänta i fem minuter, men det va inte hela världen. Träningen gick bra, vi gick bland annat igenom positioner. Det är jätte svårt och jag hänger inte direkt med.

Imorgon är som sagt våran första match. Efter skolan kommer det en buss och hämtar oss, ska spela mot en skola som har döva elever. Hmm, kan bli interessant. Men de andra i laget sa att de va väldigt bra.
Fick våra matchkläder idag, shortsen är mini-mini små (som ni kan se på bilderna nedan) men tröjan är okej. Vi får bara ha de när vi har match så det spelar ju inte så stor roll.
Imorgon på matchen vill jag inte spela, är för osäker som jag skrev igår. Hoppas inte coachen tvingar mig, vill inte sabba för laget liksom.

För att visa för de andra eleverna på skolan att vi har match ska vi ha på oss en T-shirt, det är en TJ-vollyboll tröja. Ska försoka komma ihåg att ta en bild på den. Det är precis som i filmerna, egentligen brukar de klä upp sig men imorgon kör vi på lag T-shirts. Jag undrar vad de menar med att klä upp sig!? När football spelarna har match har de på sig sina football-tröjor och alla cheerleaders har sina cheer-tröjor. Det blir en väldig stämmning på skolan, ganska coolt! Undra vad basketspelarna har sen när det blir basketsässong, kanske skjorta och slips som i One Tree Hill (en tv serie)?! ; )

Ikväll har jag "made the big call". Marlyn, min kontaktperson lovade att ringa tillbaks men hon har fortfarande inte gjort det... Hon skulle på ett möte, men jag hoppas att hon ringer snart för jag är galet trött trots att klockan bara är kvart över åtta. Och Paula är inte hemma så hon hade inte hört samtalet då. Detta huset är nämligen väldigt lyhört så man hör allt som händer och sägs.
Har inte pratat något med Paula och dem än, men det känns skönt att ha ringt iallafall. Det jobbigaste kommer bli att prata med Paula. Jag hoppas jag får flytta så snart som möjligt, kan bli lite konstig stämmning om jag bor kvar och de vet att jag inte tycker om eller trivs att vara hos de.

Håll tummarna att allt går vägen för mig!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0