...den passerande helgen i korta drag

Okej, kende att det kanske blev lite vel depmrimerande even om sa er fallet.
Jag har ingen familj och jag har fatt en del ordentliga utskellningar fran bade min LC (kontaktperson som heter Marlyn) och hennes chef. Har aldrig kennt mig sa fornedrad nagonsin. Och her e jag, helt sjelv, och har inte mycket att sega till om...
Braket med MArlyn har dock rett upp sig, och det verkar som att hon och jag har bra kontakt just nu. Har fatt besked fran mamma och pappa, och Pierre (organisationen i Sverige) att dom jobbar forfullt med mig. Sa det kenns ju skont iallafall!

I helgen skulle Marlyn och Roger, hennes man, aka bort sa jag och Ploy (en thailendsk tjej) fick bo hos deras venner Cindy och Mike. De var verkligen jette snella!!! Och deras hus va saaaa mysigt!! Pa fredagen kom vi dit ganska sent sa vi gick och la oss nestan direkt. Pa lordagen hjelpte vi forst Cindy och nagra av hennes venner med lite blommor, sen pa eftermiddagen akte vi till Westroads, ett stort kopcenter och shoppade. Det fick en helt klart pa bettre tankar! Kopte en T-shirt pa A.E. Nu borjar affererna fyllas med host nyheter sa det e kul!
Vi at middag pa en restaurang som hette Trish (har jag for mig), at en tacosallad. Den va skit god, det va ett tortilla brod som de hade format som en djup-tallrik och sen fyllde dom den med olika taco tillbehor och sa fick man salsa och guaccemolla vid sidan. MUUUMS!!

Vi akte nagra erenden, bla kolla vi pa en "snow-blower". De seger att denna vintern nog kommer bli veldigt tuff, med mycket sno m.m. Ganska kul for Ploy for hon har aldrig sett sno, och hon tycker det e jette kallt nu.. venta bara.. haha!
Sen akte vi hem och kollade "Natt pa museet", en veldigt tontig film enligt mig, och sen "Foreldra fellan" fast orginalet. Visste inte ens att det fanns ett orginal men tydligen. Va dock jette trott sa somnade lite da&da...
Pa sondagen va det Bible-school klockan 9 och kyrk-cermoni klockan 11. Det va faktiskt helt okej. Vet inte om jag brojar venja mig vid deras "prat" eller om det bara va interessantare denna gangen. Va ju en annan kyrka ocksa sa kanske va denna pastorn bettre?!

Till lunch blev det iallafall spagetti och kottfersas. Oj vad jag hade lengtat efter det, konstigt nog eftersom jag inte e storm fortjust i det der hemma direkt.. Men det va gudumligt!!
Roger kom och hemtade oss vid 5, kende inte alls for att lemmna deras hus. De va sa underbart snella. Men de ska inte ha nagon utbytesstudent i ar for dom ska resa en hel del och ha lite olika gester.. oturligt nog!

Trodde att det skulle bli en trakig kvell, men ner vi kom till R & M sa hade det kommit en japansk kille dit ocksa. Sa just nu e vi 4 utbytesstudenter der, fast en flyttar idag. Sa vi e bara tre kan man sega.
Vi akte och kollade ner nagra flog modellflygplan, de va faktiskt ganska coolt! Pa kvellen gjorde vi BLT-mackor, och sen gjorde vi en brasa i tredgarden och glomde helt bort tiden. Klockan 24.00 tyckte vi det blev dags att ga in och legga oss, det va ju trots allt skola idag. Roger e as ball, Marlyn har som sagt ett veldigt temperament.

Nu maste jag sluta, e pa ett biblotek och lanar en dator. Vet inte ner jag kommer fa tillgang nesta gang. Hall tummen for mig!!!!

Puss&Kram
en redd Emmis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0