skolan har börjat igen...

Nu har en vecka gått och det är söndag. Veckan har väl inte varit väldigt händelserik, skolan har börjat igen. Det är inte kul att gå upp om morgonarna när man vet att det är kallt ute och jag måste stå och vänta på bussen. Som tur är har jag mitt kaffe som jag försöker hålla värmen med så gott det går!

Denna terminen har jag två nya klasser, American Government (en klass som jag måste ta) och Fodd 2 (Food 1 slutade förra terminen, fick betyg A i den, bra va?) Am. Gov. är väl ingen direkt rolig klass, men själva klassen verkar va rätt kul så jag får väl hoppas på att det blir bra iallafall. Tyvärr har jag samma lärare som jag har i History, och han är väl ingen vidare bra lärare. Ganska tråkig, men som sagt, det får helt enkelt funka!

Jag har haft två basket träningar, ganska tufft att komma tillbaka efter lovet när alla har tränat och själv har jag bara ätit och ätit och inte rört på mig ett dugg! Hade dessutom match igår (lödag), vi förlorade... Som vanligt, ganska kraftigt dessutom. Men huvudsaken är att det är kul, eller hur? Jag fick spela mer än förväntan. Trodde att jag inte skulle spela något alls eftersom jag inte tränat på så länge, men jag va tillochmed den som "hopppade" efter bollen. Fick den dock inte..

I veckan hade vi ett exchange - student - christmas party, det skulle varit innan jul men det blev inställt för det blev snö storm. Alla tog med sig antingen någon slags huvudrätt eller efterrätt från sitt land, jag tog med mig köttbullar (de blev väldigt omtyckta, och de flesta frågade efter receptet, STOLT!). Jane tog med sig schnitzel, va också goda! Men för mig blev den asiatiska maten den bästa, jag älskar asiatisk mat, det är mumma!

Va kul att testa lite olika efterrätter också, "tyvärr" va där väldigt mycket mer efterrätt än riktig mat så man blev mätt på sötsaker och inte mat. Vi hade även en liten julklappslek. Alla som ville va med hade tagit med sig ett paket värt ca. 5 dollar. Man drog ett nummer och personen med högst nummer fick börja ta ett paket och öppna det. Nästa person va nummert lägre, han/hon kunde välja mellan att ta den personens paket eller öppna ett nytt. Så det bästa var ju att ha lägst nummer så man kunde välja mellan allas paketer, själv valde jag att öppna ett nytt paket (jag fick nr 9), och jag fick en mysig filt. Passade mig perfekt iochmed att jag är så frusen av mig! Det va kul att tr'ffa alla utbytesstudenter, vissa är väldigt speciella men några är roliga! Vi bestämmde bland annat att vi förmodligen ska "åka skidor" tillsammans, det finns nämligen ett ställe som typ Vallåsen här i närheten, så det kan bli kul. Lite för enkelt för mig tror jag dock, så funderar på om snowboard hade varit kul att testa? Har inte riktigt bestämmt mig än!

I helgen har jag inte gjort allt för mycket. I fredags va jag på en basket match, mitt i matchen blev det brandlarm så alla var tvunga att gå utomhus. Just då hade det dessutom bröjat snöa så det va svin kallt! Som tur va va det falskt alarm så vi kunde komma in igen efter 10 minuter, men man va nerfrusen rejält då!

På lördag kvällen va jag och Sofia hemma hos henne. Vi har så himla kul tillsammans och kan verkligen prata om allt mellan himel och jord. Kan inte fatta hur det kommer bli utan henne? Får försöka övertala henne att flytta till Sverige, haha! Eller jag kanske ska bege med till Milano, inte en helt fel stad? Haha!

Annars har jag tvättat och vaxat bilen, varit i kyrkan, gjort lite läxa (för en gång skull? tror detta är min 4:de läxa sen jag kom hit? haha) och inte mycket annat. Har varit en väldigt stillsam helg och vecka.

Som sagt, min hemlängtan är inte rolig. Skicka gärna mail och "pigga" upp mig, jag vet att jag är dålig med mitt mailande, men jag ska verkligen skärpa mig!!!

Ha det bra där hemma i underbara Sverige!
Puss & Kram från en stolt svensk!
(emmis)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0